‘Liefde is alles!’ – Een tekstje voor Parijs en de rest van de wereld.

Het was bijna onwezenlijk, de voorbije dagen zat zowat de ganse planeet voor het nieuws. De aanslagen in Parijs worden met argusogen gevolgd. Ik heb geen zin in een ganse tekst die vertelt wat ik er wel of niet van vind. Ik wil er gewoon even bij stilstaan, op mijn manier. Daarom schreef ik deze tekst. Ik wil gewoon laten weten dat we in deze tijden van oorlog en terreur vooral steun moeten zoeken bij onze geliefden en genieten van elk moment. Want wat er ook gebeurt: ‘Liefde is alles.’

Wanneer ik verdrietig word over hoe de wereld er voor staat, denk ik aan de aankomstgate van de luchthaven.
De globale opinie, wereldwijd,  gaat er vanuit dat we leven in een wereld van haat en hebzucht.
Maar ik zie dat niet…

Mij lijkt het dat liefde overal is.
Het is niet altijd opvallend of nieuwswaardig, maar het is er wel altijd.
Vaders en zonen, moeders en dochters, mannen en vrouwen, vriendjes, vriendinnetjes, oude vrienden,…

Toen vrijdag tientallen mensen voor hun leven vochten was er niemand die zijn geliefde vertelde dat hij het voor bekeken hield. Mannen vingen kogels op en vrouwen brachten hun kinderen in veiligheid. Toen de vliegtuigen in de ‘Twin towers’ vlogen, was er, volgens mij, geen enkele telefoon van de slachtoffers aan boord overgoten van haat. 

Het waren allemaal berichten vol liefde. Als je rond je heen kijkt, en goed oplet, ben ik er zeker van dat je zal ontdekken dat liefde eigenlijk overal is. 

Carpe Diem. Leef elke dag alsof het je laatste is. 

RIP aan alle terreurslachtoffers die ooit over de ganse planeet gevallen zijn…
Dat ze niet voor niks gestorven zijn…

Geef een reactie

