Mijn allereerste K3-show ooit! Dankjewel!

Ja, u leest het goed. In mijn 23-ste levensjaar ben ik voor het eerst in mijn leven naar een K3 show geweest. Het was wel nu of nooit. Na deze tour zou ik Kristel, Karen en Josje nooit nog samen aan het werk zien, en ik was stiekem wel heel benieuwd hoe de nieuwe meiden het ervan zouden afbrengen. 

Om 16.30u zetten ik en mijn zus voet in de Lotto Arena. Na een korte maar rechtvaardige security-check , gingen we op onze plaatsen zitten. We zaten redelijk goed. Het middenplein hadden we bewust voor de kinderen gelaten. Wij zaten op de tribune. Hoewel, de zin hierboven moet ik al bijna ontkrachten. Er zaten super veel tieners en jongvolwassenen in de zaal. Volgens mij zaten er nog nooit zoveel twintigers samen in één K3-show. Dat komt natuurlijk omdat ze om dezelfde reden als wij naar daar waren afgezakt: het allerlaatste concert van de oude kaatjes.

Dat viel ook echt op. De show was vlot, vol van alle hits. Van ‘Alle Kleuren’ naar ‘10.000 Luchtballonnen’ en van ‘Heyah Mama’ naar ‘Jij bent de bom’. Dat alles was overgoten in een jasje van “K3-Magie”, om de kleintjes mee te hebben. Maar het waren vooral de twintigers die luidkeels meezongen met de oude en nieuwe hits. Ongezien. Toen de ‘oude’ K3 dan ook een poging deed om een afscheidsspeech te houden, kregen ze van het publiek maar vijf woorden gezegd. In de plaats kregen ze een oorverdovende, staande ovatie  die wel een minuut duurde. Kristel, Karen en Josje konden niet anders dan kijken en genieten. Maar K3 is in goede handen bij Marthe, Klaasje en Hanne. Dat heb ik vandaag ondervonden. Op naar de volgende 17 jaar, zodat mijn kinderen net zo’n lach op hun gezicht krijgen, als ik vandaag.

Want net op dat moment besef je dat DIE dames, jarenlang je kindertijd hebben gemaakt. Je bent met hen opgegroeid, zoals mijn pa met nonkel Bob. En daarom dank ik ze, omdat ik dankzij hen, tot vandaag, altijd wat kind ben mogen blijven.

En ik hoop dat nog lang te mogen zijn.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

3 thoughts on “Mijn allereerste K3-show ooit! Dankjewel!

Geef een reactie

